Riječka luka – moderna i konkurentna luka visoke učinkovitosti

Riječka luka ima dugu povijest. Ako se vratimo u 13.stoljeće, luka je bila smještena na drugoj lokaciji, nalazila se sjevernije od današnje, točnije na utoku rijeke Rječine u more. Zbog niza događaja ta je luka kroz vrijeme postajala neprikladnom te je tek 1872. započela izgradnje luke na mjestu na kojemu se i danas nalazi. Tada je izgrađen i lukobran “Molo longo”, skladišta, tri gata, željeznička pruga, a trgovalo se žitom, drvom i šećerom.

Razvoj luke zaustavili su i Prvi i Drugi svijetski rat. Za vrijeme Jugoslavije luka se obnavlja te vrlo brzo postaje jedna od najvećih europskih luka. Nažalost kraj 20.stoljeća luci donosi nove probleme.

2003. “Rotterdam Maritime Group”, konzultantska tvrtka iz Nizozemske napravila je Studiju o modernizaciji riječke luke naslovljenu “Rijeka Gateway Project”. Vladi Republike Hrvatske odobren je zajam od 155 milijuna USD. Do 2009. godine novac je potrošen s osnovnom zadaćom povećanja konkurentnosti na tržištu. Izgrađen je terminal, rekonstruirano je pristanište te lučka infrastruktura, izgrađeni su novi skladišni kapaciteti.

The port of RijekaJedan od problema poboljšanja efikasnosti luke jest i nedostatak prostora za njeno proširivanje. Tako će, zahvaljujući dokapitalizaciji, početkom 2017.godine započeti proširenje terminala Škrljevo (radi se o pozadinskom terminalu).

Riječka luka trebati će još mnogo uloženog truda i sredstava da vrati svoj nekadašnji položaj. U 2015. godini luka je imala ukupan promet veći za 21% što ulijeva veliki optimizam za samu budućnost i efikasnost luke. Riječka luka još uvijek zaostaje u konkurentnosti što se tiče kontejnerskog prometa, posebice ako je usporedimo sa slovenskom lukom Koper koja u tom segmentu obara sve rekorde. No, ipak je 2015. godina za Riječku luku, globalno gledajući, imala pozitivan trend. Nadamo se da će usprkos svim teškoćama tako i nastaviti.

Ipak se zna da Rijeka stoji na strateškoj poziciji, te se iz nje lako dođe do Italije, Dalmacije ali i glavnog grada Hrvatske, Zagreba. Savršeno je povezana vlakom, autobusom, ali i trajektnim vezama. Turisti u pauzi mogu odigrati Spin Palace Kasino i nastaviti sa svojim putničkim pustolovinama. Svakako posjetite Rijeku i neka postane vaša destinacija, jer ipak je centar svega: trgovine, prometa i turizma.

Riječka luka danas zapošljava skoro 700 zaposlenika. Njena je vizija i cilj u budućnosti opet postati, ako ne najjači, onda barem jedan od vodećih lučkih operatora na ovome području.